Google anmeldelser
5.0
×
Facebook anmeldelser
5.0
×
js_loader

QR Koder – sådan bruger du dem på reklameartikler

Du ser dem muligvis overalt, lige fra bagsiden af morgenmadskasser til siderne af lastbiler og mange andre steder. De QR koder (og ikke mindst de dynamiske QR koder) er muligvis et af de nyeste trends inden for markedsføring, der er dukket op næsten overalt og i et forbløffende tempo.

QR koden blev oprindeligt opfundet af Masahiro Hara, en ingeniør ved det japanske firma Denso Wave, tilbage i 1994. I modstæning til de traditionelle stregkoder er QR koden en todimensionel stregkode, der kan indeholde mere information og samtidig være læsbar hurtigt og præcist. QR koden er blevet en verdensomspændende standard og i dag bruges den i en bred vifte af apps, fra forskellige former for reklamer og markedsføring til logistik og billetkontrol.

QR står for “Quick Response” eller på dansk “Hurtig Respons”, og koden blev udviklet med det formål at skabe en effektiv og hurtig metode til at spore dele og komponenter i bilproduktionen. Hara og hans hold ønskede at designe en kode, der kunne indeholde mere information end traditionelle stregkoder og samtidig være læsbar hurtigt og præcist.

QR koden blev frigivet til offentligheden uden patentrestriktioner, hvilket betød, at alle kunne oprette QR koder gratis og implementere teknologien uden at skulle betale licensgebyrer. Dette bidrog til QR kodens hurtige udbredelse og accept.

Det er derfor ikke overraskende, at mange virksomheder har fået lavet deres egen QR kode og er begyndt at bruge koden på blandt andet deres sociale medier og visitkort.

QR koder er en hurtig og nem måde at promovere din virksomhed på, og de kan bruges på mange forskellige måder, lige fra at få dem trykt på visitkort og flyers til at have dem på reklameartikler som nøgleringe og muleposer med høj eksponering.

Du kan endda bruge QR koder til at sende folk der scanner koden til din webside, app eller tilmelde dem dit nyhedsbrev. QR koder er en effektiv måde at booste dit salg og din brandbevidsthed på.

Få dit budskab ud til masserne

Med så mange mennesker, der bruger mobiltelefoner og digitale kommunikationsenheder i dag, burde det ikke være så overraskende, at QR koder er blevet populære hos slutbrugere og marketingsfolk. Der er trods alt så mange marketingmål, som du kan nå med en QR-kode, at det er forbløffende, hvor effektive de kan være.

QR koder henvender sig specifikt til et publikum på farten, da dit budskab til enhver tid kun er et klik eller ’scan’ væk.

Kunder i dag har deres smartphones tæt på eller ved hånden næsten hele dagen lang fra det øjeblik, de vågner, til de sover. Det betyder, at du har langt større mulighed for at få dem til at handle end nogensinde før.

Hvis du f.eks. ønsker, at potentielle kunder skal have adgang til kontaktoplysningerne for din virksomhed, kan en QR kode nemt gemme disse oplysninger, hvilket gør dem let tilgængelige, når kunden har mest brug for dem.

Vælg at få trykt QR koder på dine mest populære reklameartikler, så dine informationer kun er et klik væk fra dine kunder.

Du kan inkludere en QR kode på stort set alt lige fra trykte annoncer til salgsfremmende reklameartikler.

Reklameartikler med kort varsel

Vil du med i biffen?

Husk at du får 2 gratis biografbilletter med din næste ordre, hvis du er tilmeldt vores månedlige nyhedsbrev.

PS: Du bliver ikke snydt for hverken popcorn eller sodavand.

Vi bruger cookies Læs mere

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad cookies" for at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine cookie indstillinger eller hvis du klikker på "Ok" herunder, så samtykker du til dette.

Luk