Caféer og restauranter har i dag en unik mulighed for at skabe synlighed og brandbevidsthed gennem branded promotion. Ved at integrere logo og branding i hverdagsartikler, som kunderne enten tager med sig eller ser under deres besøg, kan man opbygge en stærkere forbindelse til sine kunder. Det er ikke kun en praktisk løsning, men også en effektiv måde at styrke brandidentiteten på. Det er derudover med til at forstærke en sammenhængende visuel identitet, som kunderne husker.
I dette blogindlæg giver vi tre bud på branded promotion, som du som café- eller restaurantejer snildt kan drage fordel af i din brandingstrategi.
To go kopper og take away-emballage
To go kopper og take away-emballage er praktiske måder at få dit brand ud i byens gader på. To go kopper med dit logo er ikke bare praktisk, men også en reklame, som folk bærer med sig i hånden. De er ideelle til varme og kolde drikke og kan dermed bruges året rundt. Det samme gælder for take away-emballage som mad- eller pizzabokse. Hver gang en kunde forlader din butik med et logo-præget emballage eksponeres dit brand for et bredere publikum.

Forklæder med logo
Forklæder med logo til medarbejdere er en smart måde at skabe sammenhæng og professionalitet på tværs af køkkenet, disken og serveringen. De kan tilpasses med forskellige farver og designs, og fungerer både som en intern identitetsmarkør og som en ekstern reklame, når gæsterne bliver eksponeret for det under deres besøg.
Ikke alene hjælper forklæder med at skabe et professionelt og ensartet udtryk, men det giver også et visuelt samspil, der forstærker helhedsindtrykket af din café eller restaurant. Forklæder med logo skaber en gennemtænkt atmosfære, der signalerer, at alle elementer i din café eller restaurant er velovervejede – noget, som mange kunder værdsætter.
Termokopper med logo til kaffe to go
Termokopper og -flasker med logo er blevet en populær mulighed i mange caféer, der ønsker at tilbyde deres kunder en mere bæredygtig løsning. Modsat engangsservice kan termokopperne bruges igen og igen. Det gør dem ikke kun til et bæredygtigt alternativ, men er også en effektiv måde at skabe langvarig synlighed på, da termokopper tilpasset med dit logo bliver til en vandrende reklamesøjle for din kaffebar hver gang de bliver brugt.
For at gøre det endnu mere attraktivt at købe en termokop med dit logo tilbyder mange kaffebarer rabatter til kunder, der bruger deres egne kopper. Det kunne f.eks. være en 20% rabat på første kop kaffe i forbindelse med købet eller en rabat på 10% ved hver kop kaffe. Det gør termokoppen til en win-win løsning for både caféejer og cafébesøger.

Gør branding til en del af oplevelsen
Branded promotion er en effektiv måde for caféer og restauranter at skabe en stærkere forbindelse til deres kunder på, samtidig med at de øger deres synlighed både lokalt og bredere. Engangsservice, forklæder og termokopper med logo er tre enkle, men effektive værktøjer til at skabe en sammenhængende brandingoplevelse og gøre din forretning synlig i hverdagen – på gaderne, i kundernes hjem og på farten.