Er du selvstændig bilforhandler, mekaniker eller driver du en bilvask, så er duftfriskere med logo og dit eget design en oplagt mulighed til at få billig markedsføring med.
Foruden at give dine kunder og besøgende merværdi i form af en lille ekstra ting, som de sandsynligvis kan bruge, så sikrer du dig, at dit logo – bogstaveligt talt – hænger i øjenhøjde med kunden. Dette sikrer dig en større synlighed og en endnu mere tilfreds kunde, der får noget, som denne ikke havde forventet.
Frisk luft i bilen
En luftfrisker til bilen sørger i mange tilfælde ikke blot for at kamuflere de dårlige lugte, som bil eller passagerer udskiller. Den kan også være medvirkende til et bedre indeklima, så køreturen bliver behageligere.
Især på længere køreture kan en duftfrisker til bilen derfor være medvirkende til at chauffører og passagerer bliver mindre døsige og når mere veloplagte frem.
Blide dufte
Det kan være svært at ramme en duft, som alle mennesker bryder sig om. Foruden at give dine kunder en merværdi, så er formålet med at få lavet duftfriskere med logo en øget synlighed for din virksomhed. Det er derfor vigtigt, at dine duftfriskere bliver brugt. Har dine duftfriskere en alt for stærk duft kan du risikere at folk smider dem ud, så du ikke får den effekt af dit markedsføringstiltag, som du gerne ønsker.
Undgå derfor alt for stærke dufte til dine luftfriskere og få produceret dine duftfriskere med en blid og behagelig duft, som de fleste mennesker bryder sig om. Citron, gran, mint eller grøn the er alle dufte, som de fleste bryder sig om.
Vælg en unik form og eget motiv
Du kan få produceret dine nye duftfriskere med logo i den form, som du måtte ønske. En helt klassisk form er naturligvis at få dem skåret ud, så de ligner en bil. Kreativiteten bør dog ikke ende her, da du ved at skære dine duftfriskere ud i en unik form får et mere individuelt udseende, der styrker genkendeligheden.
Driver du fx en tankstation, kan du overveje at få lavet dine, så de minder om en benzinpumpe. Er du bilforhandler med speciale i et bestemt mærke, kan du få skåret dine duftfriskere ud i en ikonisk bilmodel, som det mærke du forhandler, producerer. Kun fantasien sætter grænser.
Fuldt farvetryk
Der er heller ingen begrænsninger, når det kommer til valg af farver. De fleste producenter kan levere dine lugtfjernere til bilen i et fuldfarvetryk, og du kan derfor få trykt i lige nøjagtigt dine farvenuancer. Dette giver dig et ensartet udtryk og sikrer den røde tråd igennem hele din markedsføring. Med andre ord harmonerer dine nye luftfriskere med dine nøgleringe og dine trykte materialer.
Når du vælger farver, kan det være en god idé at se nogle forskellige designudkast, inden du beslutter dig. Vær særligt opmærksom på kontraster, skriftstørrelser og om bagside og forside har et ensartet udtryk. Din producent kan i de fleste tilfælde hjælpe dig med at sætte et layout korrekt op, så dine nye duftfriskere bliver præcist, som du havde forestillet dig det.
Målrettet markedsføring
Med duftfriskere til bilen får du markedsføring, der er målrettet dig, der arbejder med køretøjer. Du giver dine kunder noget ekstra biltilbehør, som de ikke havde forventet, og får samtidig maksimal synlighed for dine penge. En god duftfrisker kan holde duften i 2-3 måneder og til en lav stykpris, er det de færreste markedsføringsmuligheder, der giver dig et afkast på niveau med dette.
Du bør derfor overveje om idéen kan implementeres i jeres marketingmix og bruges af jeres virksomhed. Den er prisvenlig at teste af, og det skader derfor ikke at give det et forsøg, og se hvordan kunderne tager imod dem.